Web plný novinek ze světa automobilismu. Kromě spousty zajímavých informací zde naleznete také rozsáhlé
galerie wallpaperů, zajímavé reklamy, music videa a prezentační filmy.
Celý team bleskovka.cz/auta Vám přeje hodně skvělých zážitků s naším webem.
Moderátorka rádia Evropa 2 - Markéta Rachmanová - nám poskytla rozhovor. Pokud Vás zajímá, jaký má k autům vztah, co si o nich myslí anebo co vzkazuje český řidičům, neváhejte s přečtením - zde.
Jak se to mele... V současné době to vypadá na oficiální uklidnění vztahů. Oba jezdci spolu již trochu mluví. Alonso se teď bude muset snažit být v klidu, protože dostal od šéfa McLarenu, Rona Dennise, ultimátum. Ještě jeden prohřešek a letí. Uvidíme, jestli to vydrží, anebo si bude muset místo hledat jinde. Ani v tom případě by ale nebyl důvod k smutku. Jeden z nejlepších pilotů F1 by byl poměrně žádaným artiklem.
Vtipné video k tomuto tématu.
EA každý rok vydává další díly svých nejprodávanějších titulů. A řada Need For Speed rozhodně nebude vyjímkou. Jedenáctý díl populární série se již blíží na naše monitory. ProStreet byl oficiálně ohlášen 31. května spolu s několika screenshoty. Nový díl bude svým způsobem zase o nějaký ten kousek vybočovat z dosavadní série. Z textů EA a vydaných screenshotů je již zřejmé, že ProStreet nebude tím obyčejným arcadovým simulátorem, jakým vždy NFS bylo.
Celý článek si můžete přečíst zde.
Kia na blížícím se Frankfurtském autosalonu předvede koncept sportovního kupé 2+2. Design byl navržen Peterem Schreyerem. Podle jeho vlastních slov by byl rád, kdyby se tato studie stala nástinem image, o kterou bude v budoucnosti automobilka Kia usilovat. K dispozici jsou zatím pouze dvě fotografie tohoto sportovního vozu s pohonem zadních kol. Na jedné vidíme impresivní příď a na druhé je vůz vyobrazen z profilu.
DeLorean Motor Company oznámila obnovení výroby vozu DeLorean (známý například z filmu Návrat do budoucnosti). DeLoreany se budou vyrábět manuálně, zhruba jeden až dva do měsíce. Design exteriéru zůstane zachován, modernizací však projde interiér a pohonná jednotka. K zákazníkům první vozy poputují již příští rok a to za cenu 57 500 dolarů.
Mitsubishi Lancer Evolution X získá robotizovanou převodovku se dvěma spojkami - Twin Clutch SST. Převodovka má režimy: Normal, Sport a SuperSport. Pohon všech kol má tři předdefinované režimy: asfalt, štěrk a sníh. Ve voze najdeme ASC, Sport ABS a další kontrolní systémy, které jsou všechny sjednoceny pod S-AWC systémem.
Nové Mini Kabrio by konečně mělo odstranit neduhy současné verze jako je vrzání a skřípání. Bohužel C sloupky zůstanou pořád stejně široké, takže viditelnost dozadu nebude ani u této verze příliš dobrá. Pod kapotou by vozům Mini druhé generace měly tepat nové šestnáctiventilové motory. Do prodeje vůz poputuje v roce 2009.
13. - 23. 8 2007 se koná již 62. Frankfurtský autosalon. Očekává se zde uvedení a předvedení mnoha nových vozů. Například Fiat 500, Alfa Romeo 149, BMW M3 V8, BMW CS nebo Mini Clubman.
Máte dobrý slohový projev? Chcete si přivydělat? Baví vás auta? Pište články pro bleskovka.cz/auta!
V případě zájmu se ozvěte na icq 333793268.
Nestává se nám to často, ale někdy přeci ano. Mluvím o závadách na vozidle či lehkých dopravních nehodách, někdy se prostě přihodí a naše vozidla již není schopné pokračovat v jízdě, co dál? Odtahová služba je zrovna nedostupná či pro nás drahá, tak zavoláme kamarádovi, zda by nás nemohl odtáhnout. Jenže jak se správně vybavit na tažení vozidla? Co budeme potřebovat? Co si na nás za překvapení připravili zákonodárci? Na to se podíváme nyní. Nejdříve si osvětlíme tažení vozidla z hlediska vyhlášky.
§ 34
Vlečení motorových vozidel
(1) Při vlečení motorového vozidla se smí jet rychlostí nejvýše 60 km/h.
(2) Motorové vozidlo se smí vléci na laně jen tehdy, má-li bez závad řízení a účinné brzdy.
(3) Motorové vozidlo se smí vléci na tyči jen tehdy, má-li bez závad řízení. Nemá-li vlečené vozidlo účinné brzdy, nesmí jeho okamžitá hmotnost být vyšší než okamžitá hmotnost vlečného vozidla.
(4) Při vlečení motorového vozidla musí být délka spojnice taková, aby vzdálenost mezi vozidly nebyla větší než 6 m; užije-li se lana, nesmí být vzdálenost mezi vozidly menší než 2,5 m, a užije-li se tyče, nesmí být menší než 1 m. Spojnice musí být zřetelně označena (tyč příčnými červenými a bílými pruhy o šířce 75 mm, lano červeným praporkem nebo štítkem o rozměru nejméně 300 x 300 mm).
(5) Řidiči vlečného a vlečeného vozidla jsou povinni si předem dohodnout způsob dorozumívání během jízdy.
(6) Vlečení více než jednoho motorového vozidla nebo motorového vozidla s přívěsem je zakázáno. Smí se však vléci motorové vozidlo s návěsem. Za motorovým vozidlem s přívěsem se nesmí vléci jiné motorové vozidlo. Motocykl bez postranního vozíku a moped se nesmí vléci nebo užít jako vlečné vozidlo.
(7) Autobus nebo motorové vozidlo vlečené pomocí zvláštního zařízení se smí vléci jen bez přepravovaných osob.
(8) U vlečného vozidla musí být rozsvícena obrysová a potkávací světla. Vlečené vozidlo musí být zezadu viditelně označeno výstražným trojúhelníkem, například za sklem, na zadním čele korby.
(9) Za snížené viditelnosti musí být u vlečeného vozidla rozsvícena obrysová nebo potkávací světla. Při jejich poruše musí být vozidlo osvětleno na straně ke středu vozovky vpředu neoslňujícím bílým světlem a vzadu alespoň jedním červeným světlem; tato světla musí být dobře viditelná a nesmějí být umístěna dále než 400 mm od bočního obrysu vozidla.
Jak je vidno, k tažení vozidla můžeme použít buď tyč a nebo lano, od tohoto faktu se odvíjí vše ostatní. Zde se podíváme na ten nejběžnější způsob a tím je tažné lano. Použití tyče není u osobních vozů moc časté a používá se hlavně, nejsou-li brzdy funkční, v takovém případě je, ale bezpečnější využití odtahové služby. Čím se tedy vybavit na tažení vozidla? Jediné co potřebujeme, je lano k tomu určené, nemusíte se bát vysokých cen, tažné lano koupíte ve většině případů do 200Kč a jak uznáte, cena to není přehnaná. Tato lana jsou stavěná na velkou zátěž, běžné lano, které najdete doma by nemuselo vydržet a mohlo by snadno prasknout. Tažné lano koupíte snad na všech benzínových stanicích, stačí zaběhnout do supermarketu a v motoristickém oddělení jej také určitě najdete. Dále budete potřebovat výstražný trojúhelník, to by neměl být problém díky faktu, že je součástí povinné výbavy.
Než vyjedeme
Před jízdou je důležité upevnit lano na místa k tomu určená, hledejte velká masivní oka pod nárazníky, rozhodně nezkoušejte přivázat lano k nárazníkům, jen byste si zničili nárazník. Dále umístěte výstražný trojúhelník za zadní sklo taženého vozidla. S kamarádem si projděte cestu kudy pojedete, projděte si zejména různé křižovatky, místa kde budete muset přejíždět z pruhu do pruhu a domluvte se jakým stylem tato místa projedete. Z vyhlášky je také patrné, že lano musí být označeno červeným praporkem o rozměrech alespoň 300x300 mm, toho se bát nemusíte, koupíte-li si totiž lano k tomu určené, tak většina takových lan je tímto praporkem již opatřena, avšak vše zkontrolujte ještě než se vydáte pro odtahované vozidlo. Zkontrolujte osvětlení u tažené vozidla, domluvte si jakým způsobem budete upozorňovat například na náhlou situaci. Úplně nejlepší je vybavit se vysílačkami, možná je mají doma vaše děti. Pár obyčejných vysílaček koupíte za cca 800Kč, vysílačky bývají vybaveny sluchátky a často mají funkci odposlechu, tzn. že se aktivují když začnete mluvit nahlas, takováto pomoc je pak skvělá při hlášení různých nenadálých událostí na silnici. A vše je levnější, než mít celou cestu aktivní telefon s HF sadou. Nyní již, ale sedáme za volanty. Obecně platí, že lepší či zkušenější řidič by měl být v taženém vozidle. Je nutné si pamatovat, že tažené vozidlo je najednou mnohem hůře ovladatelné, nefunguje posilovač brzd a ani posilovač řízení. Z důvodu nefunkčnosti posilovače brzd je nutné být neustále v pohotovosti. Řidič jenž vozidlo potáhne by si měl pamatovat, že při rozjezdu je dobré sledovat zpětným zrcátkem lano a pomalým rozjezdem lano pomalu natahovat. Jízda pak musí být co nejvíce plynulá, protože rázem neřídíte jen Váš vůz, ale řídíte soustavu, která je mnohem těžší, „línější“ a hůře ovladatelná. Prudké brzdění, tak představuje velké riziko srážky taženého a tažného vozidla. Musíme také dbát na ostatní vozidla na silnici, ne každý si všimne, že táhneme vozidlo za sebou, proto musíme být opatrní při přejíždění pruhů. Mnoho řidičů toto řešení zapnutím výstražných světel u taženého vozidla. Dle mého názoru to je nejhorší možné řešení, protože přijíždí-li takováto souprava do křižovatky a my vidíme jen tažené vozidlo, nemáme absolutně tušení jak a kam takovéto vozidlo pojede.
Tažení vozidla není rozhodně snadná a bezpečná záležitost. Nejvíc ji komplikuje fakt, že plno řidičů si ji za svůj život ani nevyzkouší a pokud ano, tak pouze málokrát a postrádají tak zkušenosti ohledně chování v situacích s tažením spojených. Hlavní je jednat klidně a nikoli rychle a zbrkle, celá jízda by měla být co nejvíce plynulá.
napsal
Chaindler 31.08.2007 12:55:48
||
přečteno:
335x