Web plný novinek ze světa automobilismu. Kromě spousty zajímavých informací zde naleznete také rozsáhlé
galerie wallpaperů, zajímavé reklamy, music videa a prezentační filmy.
Celý team bleskovka.cz/auta Vám přeje hodně skvělých zážitků s naším webem.
Moderátorka rádia Evropa 2 - Markéta Rachmanová - nám poskytla rozhovor. Pokud Vás zajímá, jaký má k autům vztah, co si o nich myslí anebo co vzkazuje český řidičům, neváhejte s přečtením - zde.
Jak se to mele... V současné době to vypadá na oficiální uklidnění vztahů. Oba jezdci spolu již trochu mluví. Alonso se teď bude muset snažit být v klidu, protože dostal od šéfa McLarenu, Rona Dennise, ultimátum. Ještě jeden prohřešek a letí. Uvidíme, jestli to vydrží, anebo si bude muset místo hledat jinde. Ani v tom případě by ale nebyl důvod k smutku. Jeden z nejlepších pilotů F1 by byl poměrně žádaným artiklem.
Vtipné video k tomuto tématu.
EA každý rok vydává další díly svých nejprodávanějších titulů. A řada Need For Speed rozhodně nebude vyjímkou. Jedenáctý díl populární série se již blíží na naše monitory. ProStreet byl oficiálně ohlášen 31. května spolu s několika screenshoty. Nový díl bude svým způsobem zase o nějaký ten kousek vybočovat z dosavadní série. Z textů EA a vydaných screenshotů je již zřejmé, že ProStreet nebude tím obyčejným arcadovým simulátorem, jakým vždy NFS bylo.
Celý článek si můžete přečíst zde.
Kia na blížícím se Frankfurtském autosalonu předvede koncept sportovního kupé 2+2. Design byl navržen Peterem Schreyerem. Podle jeho vlastních slov by byl rád, kdyby se tato studie stala nástinem image, o kterou bude v budoucnosti automobilka Kia usilovat. K dispozici jsou zatím pouze dvě fotografie tohoto sportovního vozu s pohonem zadních kol. Na jedné vidíme impresivní příď a na druhé je vůz vyobrazen z profilu.
DeLorean Motor Company oznámila obnovení výroby vozu DeLorean (známý například z filmu Návrat do budoucnosti). DeLoreany se budou vyrábět manuálně, zhruba jeden až dva do měsíce. Design exteriéru zůstane zachován, modernizací však projde interiér a pohonná jednotka. K zákazníkům první vozy poputují již příští rok a to za cenu 57 500 dolarů.
Mitsubishi Lancer Evolution X získá robotizovanou převodovku se dvěma spojkami - Twin Clutch SST. Převodovka má režimy: Normal, Sport a SuperSport. Pohon všech kol má tři předdefinované režimy: asfalt, štěrk a sníh. Ve voze najdeme ASC, Sport ABS a další kontrolní systémy, které jsou všechny sjednoceny pod S-AWC systémem.
Nové Mini Kabrio by konečně mělo odstranit neduhy současné verze jako je vrzání a skřípání. Bohužel C sloupky zůstanou pořád stejně široké, takže viditelnost dozadu nebude ani u této verze příliš dobrá. Pod kapotou by vozům Mini druhé generace měly tepat nové šestnáctiventilové motory. Do prodeje vůz poputuje v roce 2009.
13. - 23. 8 2007 se koná již 62. Frankfurtský autosalon. Očekává se zde uvedení a předvedení mnoha nových vozů. Například Fiat 500, Alfa Romeo 149, BMW M3 V8, BMW CS nebo Mini Clubman.
Máte dobrý slohový projev? Chcete si přivydělat? Baví vás auta? Pište články pro bleskovka.cz/auta!
V případě zájmu se ozvěte na icq 333793268.
Měsíc září se neúprosně blíží a prázdniny všech školáků již pomalu, ale jistě končí. Jak samo ministerstvo dopravy na svých stránkách varuje, tento, jako každý další rok přijdou noví prvňáčci do školy a mnozí z nich se začnou prvně potýkat s nástrahy dopravního provozu. Proto i my řidiči musíme tento fakt vzít plně na vědomí.
Přeci jen děti nejsou na provoz zvyklé, neví někdy jak se sami chovat, natož aby dokázali odhadnout jak se zachová auto před nimi. Je tedy důležité myslet na to, že dítě může klidně kdykoli vběhnout na přechod, klidně mohlo Vaše přijíždějící vozidlo vidět, ale dětská mysl funguje zcela jinak. Nesmíme opomenout, že dítě na rozdíl od řidiče má zcela jiný odhad vzdálenosti a rychlosti vozu, nedokáže vždy rozpoznat zda dokáže ještě přeběhnout či ne. Důležitá role pak padá na bedra samotných rodičů. Ti by měli spolu s dítětem si několikrát projít a nacvičit cestu ze školy. Cesta by měla být co nejjednodušší, přechod silnice by měl být vždy za pomoci světelného přechodu. Je totiž mnohem snazší vysvětlit malému školákovi, že má zmačknout tlačítko a čekat na zeleného panáčka než mu vysvětlovat, že z tohoto směru přijíždí víc aut, tady, že zase auto jezdívají rychle a podobně. Důležité je, aby si dítě pamatovalo, že než vkročí do silnice, či kamkoli jinam, kde jezdí auta, musí se důrazně rozhlédnout na všechny strany, červená na semaforu, totiž ne každého řidiče zastaví. Dobré také je absolvovat cestu do školy několikrát s dítětem, dítě Vám samo ukáže co dělá za chyby a Vy jej budete moci upozornit na to jak správně postupovat. Vaše ratolesti se tak cestu naučí a získají lepší sebedůvěru a až půjdou sami, budou klidnější a jejich rozhodování nebude tolik zbrklé.
Děti byste hlavně neměli mást mýtem, že na přechodu mají přednost. Tento mýtus je poměrně rozšířen, hlavně mezi dospělými. Nyní si vše uvedeme do pořádku, chodec nemá přednost před vozidly. Řidič má za povinnost, umožnit chodci přechod po vyznačeném přechodu. V praxi to funguje tak, že chodec čeká až řidič zastaví a po té přechází. Je to stejné jako když autobus vyjíždí ze zastávky, také čeká až my mu umožníme vyjet. Kdyby měl přednost, prostě by vyjel a nebral by na nás ohled, jako by byl na hlavní silnici a my na vedlejší, ale protože to tak není, musí počkat až jej my pustíme.
Ač ministerstvo dopravy nabádá jak rodiče, tak řidiče k opatrnosti, tak mě někdy zaráží chování policistů. Ti raději měří rychlost v nepřehledných úsecích, stojí schovaní těsně před značkou, ale aby měřili rychlost tam, kde to je nejvíce třeba a tím myslím právě přechody v okolí škol, na to již jejich kapacity nestačí. Výjimkou jsou školy v menších městech, kde je jen velmi málo škol, tam většinou uniformovaný policista v reflexní vestě pomáhá regulovat provoz před školou a usnadňuje školákům bezpečný přechod. Bohužel tento trend poměrně stagnuje a není na ulicích vidět, že by přibývalo policistů, kteří by dbali na bezpečí těch nejmenších.
Všichni bychom měli pamatovat, že děti se chovají jinak, že často jednají zbrkle a že silniční provoz pro ně není tak samozřejmý jako pro nás. Myslím si, že není těžkého na tom, až pojedete kolem školy, zmírnit jízdu a podívat se letmo k přechodům a rozhlédnout se tak za děti. Když na těch pár metrů zpomalíte z 50 km/h na 30 km/h, tak Vás těch pár vteřin nijak neovlivní, zato bezpečí dětí rapidně vzroste. Přeci jen čísla hovoří sama za sebe. Z celkového počtu nehod, tvoří úrazy dětí celých 40% a úmrtí 31%, proto dávejte pozor s nohou na plynu.
napsal
Chaindler 27.08.2007 07:40:24
||
přečteno:
335x