Web plný novinek ze světa automobilismu. Kromě spousty zajímavých informací zde naleznete také rozsáhlé
galerie wallpaperů, zajímavé reklamy, music videa a prezentační filmy.
Celý team bleskovka.cz/auta Vám přeje hodně skvělých zážitků s naším webem.
Moderátorka rádia Evropa 2 - Markéta Rachmanová - nám poskytla rozhovor. Pokud Vás zajímá, jaký má k autům vztah, co si o nich myslí anebo co vzkazuje český řidičům, neváhejte s přečtením - zde.
Jak se to mele... V současné době to vypadá na oficiální uklidnění vztahů. Oba jezdci spolu již trochu mluví. Alonso se teď bude muset snažit být v klidu, protože dostal od šéfa McLarenu, Rona Dennise, ultimátum. Ještě jeden prohřešek a letí. Uvidíme, jestli to vydrží, anebo si bude muset místo hledat jinde. Ani v tom případě by ale nebyl důvod k smutku. Jeden z nejlepších pilotů F1 by byl poměrně žádaným artiklem.
Vtipné video k tomuto tématu.
EA každý rok vydává další díly svých nejprodávanějších titulů. A řada Need For Speed rozhodně nebude vyjímkou. Jedenáctý díl populární série se již blíží na naše monitory. ProStreet byl oficiálně ohlášen 31. května spolu s několika screenshoty. Nový díl bude svým způsobem zase o nějaký ten kousek vybočovat z dosavadní série. Z textů EA a vydaných screenshotů je již zřejmé, že ProStreet nebude tím obyčejným arcadovým simulátorem, jakým vždy NFS bylo.
Celý článek si můžete přečíst zde.
Kia na blížícím se Frankfurtském autosalonu předvede koncept sportovního kupé 2+2. Design byl navržen Peterem Schreyerem. Podle jeho vlastních slov by byl rád, kdyby se tato studie stala nástinem image, o kterou bude v budoucnosti automobilka Kia usilovat. K dispozici jsou zatím pouze dvě fotografie tohoto sportovního vozu s pohonem zadních kol. Na jedné vidíme impresivní příď a na druhé je vůz vyobrazen z profilu.
DeLorean Motor Company oznámila obnovení výroby vozu DeLorean (známý například z filmu Návrat do budoucnosti). DeLoreany se budou vyrábět manuálně, zhruba jeden až dva do měsíce. Design exteriéru zůstane zachován, modernizací však projde interiér a pohonná jednotka. K zákazníkům první vozy poputují již příští rok a to za cenu 57 500 dolarů.
Mitsubishi Lancer Evolution X získá robotizovanou převodovku se dvěma spojkami - Twin Clutch SST. Převodovka má režimy: Normal, Sport a SuperSport. Pohon všech kol má tři předdefinované režimy: asfalt, štěrk a sníh. Ve voze najdeme ASC, Sport ABS a další kontrolní systémy, které jsou všechny sjednoceny pod S-AWC systémem.
Nové Mini Kabrio by konečně mělo odstranit neduhy současné verze jako je vrzání a skřípání. Bohužel C sloupky zůstanou pořád stejně široké, takže viditelnost dozadu nebude ani u této verze příliš dobrá. Pod kapotou by vozům Mini druhé generace měly tepat nové šestnáctiventilové motory. Do prodeje vůz poputuje v roce 2009.
13. - 23. 8 2007 se koná již 62. Frankfurtský autosalon. Očekává se zde uvedení a předvedení mnoha nových vozů. Například Fiat 500, Alfa Romeo 149, BMW M3 V8, BMW CS nebo Mini Clubman.
Máte dobrý slohový projev? Chcete si přivydělat? Baví vás auta? Pište články pro bleskovka.cz/auta!
V případě zájmu se ozvěte na icq 333793268.
Již v tomto roce se dočkáme obnovené verze kultovního vozu Nissan Skyline. Oficiálně se vůz bude jmenovat pouze Nissan GT-R, ale všichni ví, oč tu běží. Finální verze vozu bude představena na letošním tokijském autosalonu (27.10.-11.11.). V Japonsku se nástupce legendárního Skylinu dostane do prodeje ještě na konci roku 2007. V ostatních zemích se k zákazníkům dostane až v roce 2008. Sen většiny řidičů se tentokrát bude vyrábět i ve verzi s řízením na levé straně, takže se bude moci prodávat i u nás. Co všechno na nás čeká pod kapotou?
Nissan GT-R bude pohánět šestiválcový DOHC Twin Turbo motor o objemu 3.8 litru.
Výkon dosáhne sympatických 460-480 koňských sil.
Nissan zvýšil původně plánovaný výkon, aby zajistil GT-R nejrychlejší čas ze všech sériových automobilů na okruhu Nürburgring. Cílem je čas rychlejší než 7:42, kterého dosáhlo Porsche 997 GT3.
Na Nürburgringu bude Nissan podroben ještě dalším testům. Oficiální čas jednoho kola bude vyhlášen v září, tedy ještě před tokijským autosalonem. Pokud se bude jednat o čas stejný nebo dokonce menší, než 7:42, stane se Nissan GT-R protivníkem skutečným králům silnic. Pro srovnání několik vybraných výsledků z tabulek Nürburgringu:
6:59 — Ferrari 312T, Niki Lauda, German GP (1975)
7:50 — BMW X5 Le Mans V12, Hans Stuck (2001)
7:40 — Mercedes Benz McLaren SLR, Klaus Ludwig, Autobild 2004
7:43 — Lamborghini Murcielago (Autocar magazine, 2002)
8:22 — Nissan R32GT-R(1989)
8:23 — Aston Martin DB7 GT (2003)
Ve voze najdeme řazení Twin Clutch MT (7 rychlostí) - stejný systém, jako DSG, který již použilo Audi nebo Volkswagen. Všechny verze, včetně té základní, budou vybaveny pouze řazením na volantu.
Na obrázku vpravo se můžete podívat na klasickou řadící páku, kterou v GT-R pravděpodobně také najdeme. Jsou zde čtyři pozice - zpátečka, neutrál, automatické řazení a manuální řazení. Ještě není samozřejmě zcela jisté, jestli se jedná o finální řešení.
Poháněna by měla být všechna 4 kola, stejně jako ve "starém" Skylinu.
Na stoprocentní potvrzení všech těchto údajů si budeme muset ještě dva měsíce počkat. Již teď je ale jisté, že po tomto voze budeme všichni toužit.
Zajímavé odkazy: